lördag 19 september 2009

Ut och springa.

Godkväll på er.

Hur har eran helg varit såhär långt?
Min har varit hur bra som helst, känns superbra!

Har precis kommit hem från en liten springrunda. Jag är egentligen ingen människa som gillar att ut och springa, men idag blev jag sugen och tänkte att jag allt kunde prova på det. Var ju trots allt ett par år sedan jag sprang (!), kanske hade jag ändrat uppfattning och att detta nu var superroligt! Nåväl, träningskläder och skor åkte på (trots att jag hörde själv i mitt huvud - varför ska du göra detta? helt onödigt, sitt kvar i soffan, du är ju faktiskt rätt trött) och ut for jag. Nu när jag är hemma så har min uppfattning inte ändrat sig alls - springa är inte MIN sak.

Jag får dels jobbigt med att andas, det liksom slemmar ihop sig och blir skitsvårt att andas. Antagligen andas jag helt fel när jag springer, men det går inte. Så det blir nog inte att springa mer för mig.. men man ska aldrig säga aldrig.

Hur som helst blev det ju lite träning idag, om ändå inte så länge & långt (ute ca 15 minuter). Dessutom var jag ute på en rask promenad imorse. Så jag känner mig ändå rätt nöjd med dagen!

Imorgon blir det storstädning och så ska jag träna lite Body Combat, om jag ska hinna komma under 80 innan Danmark (35 dagar kvar, hur ska jag klara/hinna detta??!). Nåja kämpa är ordet och det bliré verkligen.

Nu ska jag hoppa in i duschen sen mysa med min fina sambo!

1 kommentar:

  1. Jag får också det där som du skriver om tror jag, att slemmet liksom tjocknar i munnen medans jag springer... Vad kan det bero på!?

    SvaraRadera