tisdag 4 augusti 2009

1000 steg blev det idag!

Så träningen är gjord, blev 1000 steg på 20 minuter ungefär. Det går bara bättre och bättre för varje dag som går tycker jag. Men de 500 första tar jag det lungt och kommer in i tempo, sedan tar jag i tills jag är slut (alltså 500 steg till), då är det ungefär som om jag joggar, lite i det tempot är det.
Efter dessa steg så gick jag ner på golvet och gjorde 15(!!) situps, inte alls dåligt för att vara mig, men de kom utav bara farten, sen gjorde jag lite rygglyft samt lite armhävningar (som jag fortfarande är svårt med).
Och som vanligt känner jag mig så jävla bra efteråt. :-) Jag har aldrig riktigt trott att man kan må så bra efter träning.. dumt utav mig, hade jag förmått mig att börja träna och kännt detta innan hade jag kanske inte behövt kämpa med min viktnedgång?
Aja, det är inget man ska grunna på egentligen - nu är det som det är, och jag kämpar, det ska gudarna veta.

Och jag kan ju säga att jag är inte alls duktig när det gäller sötsuget - nepp! Jag tar en godisbit där (jobbet är den största faran), en kaka där osv. Men jag tror inte riktigt på det där att SLUTA med allt gott, men i lagom dos. Förvisso ska man väll inte äta varje dag - men tränar man och rör på sig, så kan det ju inte göra såjätte mycket. Eller har jag fel?
Dock är det mest på jobbet som jag som sagt tar en kaka till fikat, en godisbit när det bjuds och såvidare.. är jag hemma så brukar jag inte småäta så. Men det är för att vi inte har något sånt hemma, blir jag sugen på något tar jag en nektarin. :)

Nehe, jag ska väll hoppa in i duschen tänkte jag! :) Hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar