tisdag 4 augusti 2009

Kläder

Efter att jag duschat, så kollade jag in i garderoben, där det hänger kläder(nehe?!:), och det är rätt mycket av detta som jag inte använder, endel är för litet och endel använder jag inte bara för att det ser rent sagt ut: förjävligt ut på min kropp! Ja det är sanning!
Och jeans ska vi inte ens tala om, jag använder det helt enkelt inte längre, har inte gjort det på ja 2½ år? säkert! Jag har istället alltid leggings och en klänning/tunika.
Varför? jo mina andra jeans blev för små och jag förmådde mig inte att gå och köpa nya.

Jag hatar att gå in i en klädesaffär och köpa "stora" storlekar, för det känns så jävla bittert och skulle man hitta något mot förmodan som är 1 storlek mindre (som passar) så känns det som att säljaren tänker "jovisst, tror du att du får på dig denna? du skulle minst behöva 2 storlekar mer". Men antagligen tänker de inte ens på det.. om de ens kollar storlek? Hm, det är iallafall inprintat i mitt huvud, det är därför jag inte gillar att shoppa ute på stan, gillar mer att klicka hem från olika sidor! That's my style!

Men jag har ett mål, det är att komma i mina jeans igen.. och att ha fina tröjor till, inte bara klänningar och tunikor.. utan tänk.. jenas och en t-shirt/linne, så sjukt fint.. på alla utom mig (än så länge:).



Och ett annat mål - det är att ha den fina klänningen i mitten på nyårsafton 2009/2010, utan att den ser dum ut. Alltså, ska jag hinna gå ner så mycket i vikt att den faktiskt sitter bra! Det är ett av mina mål just nu. För den är så otroligt fin och aldrig använd, just för att den är SKIT ful på min nuvarande kropp. Jag ser inte klok ut i den helt enkelt. Så visst kommer jag klara det? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar