måndag 24 augusti 2009

Vad ska jag göra?

Jag måste säga att jag är heeelt slut och svetten bara rinner. Träningen med Billy (haha), gick inte så bra.. eller det gick bra, men det var tråkigt idag. Jag gillar lite mer "dans" så nästa gång ska jag träna lite dans istället.

Så har jag ont i foten (se bild), jag har skor på mig.. och det gör så j-vla ont i "hål foten", vad kan det vara tror ni? Det är inte bara när jag tränar, utan jag kan har ont just där när som helst, men värre blir det när jag tränar, vad kan det bero på tror ni?

(och jag hatar mina fötter, de är inte fina för fem öre, så be nice! ;)

I fredagskväll var jag sååå sugen på något, så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. (alltså jag tror inte jag har ätit något i godis/chips väg på över 1 vecka, jiho). Så kom jag på att jag läst i en blogg, att man kunde ta ett glas med kallt vatten och lägga i några hallon(frysta), då smakade de ungefär som hallonsaft - utan socker och tillsatser. Så, jag tänkte att jag kunde försöka. Så istället för att ta fram chips (som vi hade hemma!!), så tog jag mig ett glas vatten med lite hallon i. Mums säger jag. Och när jag druckit upp detta och smaskat i mig hallonen så var jag inte längre sugen på något. Så när M tog fram chipsskålen, så tog jag ingenting, men jag sniffade på lukten (haha).. men inget föll ner i min mage. Stolt stolt stolt!


Jag funderar på att ställa mig och baka lite kolakakor. Det är dumt på ett sätt, för då har jag något gott i frysen, som jag kan smaska på när suget sätter igång. Men det är bra att ha hemma och bjuda när man får besök. Vad ska jag göra? ska jag sätta mig själv på prov? vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. SV: Åh vad kul att höra! Ska definitivt titta in här igen jag också :) Känns verkligen som en blogg i min smak!

    Och angående hålfoten. Jag har också stora problem med dom, jag har en så stor hålighet att jag liksom viker fötterna inåt. Svårt att förklara! Men i somras hittade jag jättebra och dessutom jättebilliga hålfotsinlägg på skoaffären Deichmann, så dom rekommenderar jag varmt! Dom kostade 79kr/paret tror jag vilket jag tycker är överkomligt :)

    Lycka till nu, nu peppar vi varandra! Du fixar det!

    SvaraRadera
  2. Hej, jag bor i Tyskland. Gár hos ortopeden och fár inlägg till skorna. Viktigt!!! Det skulle vara trist om du inte kunde utöva din idrott p g a att fötterna blir värre.
    Bra tips med hallon i vatten, ska prova.
    Jag skulle aldrig falla mig in att baka. Jag vet till 99% vem som äter flest kakor. Om jag far spontanbesök sá fár de en cappuchino med mkt skummad mjölk, som är gott som grädde, och mättande. Eller sa sticker jag snabbt och handlar, eller sa ber jag besöket köpa med sig en bulle eller tvá. Idag när du már bra láter du kanske kakorna ligga, en annan dag..... Lycka till i fortsättningen.

    SvaraRadera