måndag 20 juli 2009

Att hitta motivation

Egentligen har jag inte alls tid att sitta här, ska strax iväg in till stan och träffa en kär vän!
Jag fick en kommentar om att visa bilder, så precis nyss tog jag lite kort, men nu när jag ska lägga över de på datorn blev det något fel. Jag är inte så teknisk av mig och jag har aldrig lagt upp bilder från mobilen förut, så vi får se när det går.

Vet ni vad jag brukar göra för att få motivation? Jo jag brukar klä av mig kläderna och ställa mig framför spegeln.. och då ser jag det fasanfulla - alltså seriöst, då får jag verkligen inspiration om att fortsätta. För det jag ser i spegeln, är hemskt! Bristningar så långt ögat kan nå, jag skojar inte... tyvärr.
Magen är full av de, "kärlekshandtagen" är fulla, brösten, låren. Alltså det är pest och pina!!
När jag upptäcke att jag började få på magen så blev jag så nerstämd. För förrut hade jag bara på "kärlekshandtagen" och de hade dessutom börjat blekna bort.
Men sen kom helvetet på magen också, ser verkligen hemskt ut!

Nu visar jag mig aldrig naken, ever! Eller i bikini, det har jag nog inte haft på över 4 - 5 år.
Inte ens min käraste underbara Sambo får sig mig naken, då har det gått långt. Jag kan inte förstå att han stannar kvar hos mig, så mycket som jag har gått upp under dessa år vi varit tillsammans. Jag förstår inte.. och varje dag är jag rädd att han ska hitta någon snyggare, smalare tjej.. är det dumma tankar? Han säger förvisso att så kommer det inte bli. Men det är inprintat i mitt huvud. Och jag förundras var eviga dag om varför han stannar kvar. Visst att personligheten har mycket med kärlek och göra också, men man måste ju attraheras av en person också.. och det kan man inte göra på mig. Belive me!

Nåja, det jag skulle komma fram till är att när jag ska hitta motivation till att komma igång ställer jag mig och granskar mig själv i spegeln. Det var just där som jag fick nog!

Nehe, jag måste cykla iväg nu! Vi hörs senare ikväll, ska försöka fixa bilderna då!

1 kommentar:

  1. Svar: Ååh tack snälla du. Jag lägger till dig på bloglovin direkt för dig tänker jag följa =D Jag önskar dig lycka till med vikten. Alla kommer vi klara det.

    SvaraRadera