måndag 20 juli 2009

Mina mått! (Tyvärr!)

Min vikt och mina mått!

Längd: 167 cm
Vikt: 86,6 kg
BMI: 30.8 (Övervikt - Fetma)

Lår: 68 cm
Midja (mäter ca 5 cm över naveln) - 94 cm
Stuss (Kärlekshandtagen;P) - 120 cm
Höft - 111 cm
Arm - 35 cm

Där har ni mina förfärliga mått! Usch, jag mår fan dåligt av att bara se siffrorna! Det måste bli ändring!

Hur hade jag nu tänkt detta? Jag är inte så bra på att ändra om kosten så mycket! Men det ska bli nyttigare, mer sallader och grönt på tallriken än vad det har varit, mycket frukt! Ska även försöka unvika godis/chips i en bra grad. Men på helgerna får man unna sig! (Dock inte till överdrift), man kan inte bara sluta med allt så, poff, pang, boom! Eller iallafall inte jag!

Hur jag då ska motionera? Jo, jag har köpt mig en stepper, som jag har börjat träna på!
Jag införskaffade denna i fredags, och under helgen har det bara varit lite småträning för att känna på! Men idag, innan jag åt frukost så tränade jag i ungefär 10 minuter, 500 steg. Jag blev helt slut! Men det är ju bra! Det var tillochmed roligt att träna! Vilket känns superbra!
Hoppas bara det håller i sig!

Om vägning osv, så hade jag inte tänkt att väga mig varje dag, utan det blir 1 gång i veckan! Och funderar på att göra det på fredagar? vad tror ni om det? Men jag har vägt mig idag, så det blir två gånger denna vecka!

Idag visade vågen på 86,2, så nu ska det bli neråt, tycker ni inte det? :)

Jag hoppas att ni finns där och hjälper mig på denna resa!

Vi hörs senare idag. :)

p.s ska försöka - om jag har mod nog, att visa lite bilder på hur jag ser ut (ej ansiktet), men min kamera måste fungera först.

2 kommentarer:

  1. Härligt bruden! =) skulle du inte kunna lägga upp en bild eller två? du behöver ju inte ta med ansiktet om du inte vill :)

    SvaraRadera
  2. Jag har själv gått ner 20 kg på cirka ett år. Det kommer gå kanon för dig bara du inte ger upp =)

    SvaraRadera